divendres, 21 d’abril de 2006

Capvespre a Colmenar Viejo

El passat 5 de Març, vaig fer un viatge en Rodalies des d'Alcorcón, on visc, fins a Colmenar Viejo.



Vaig agafar el tren que passa a les 15:58, fent transbordament a Atocha - Cercanías, i arribant a Colmenar Viejo a les 17:11, en total 1 hora i 13 minuts.

Fins aquí arriba la doble via electrificada. A partir d'aquí es converteix en via simple sense electrificar. Aquí comença, el que és conegut pels aficcionats al ferrocarril com "el directo", el Ferrocarril Madrid a Burgos.



A partir d'aquest punt, i a l'esquerra en direcció nord, queda el parc de la "Cuenca Alta del Manzanares", que també és l'entrada a la serra nord de Madrid.

Es pot caminar a la vora de la via del tren ja que hi ha feta una plataforma, per si algun dia fan doble via. I en passar la via per la zona nord de la serra, doncs els paratges i les vistes naturals són fantàstiques, tot això a només 30 km de Madrid capital.

En tornar cap a l'estació de Colmenar Viejo, ja posant-se el sol, fent un vent gelador, i caient mini flocs a estones, vaig fer una foto, com tantes que hi vaig fer aquest dia, i en principi havia de ser una més, però després en descarregar-la a l'ordinador i veure el resultat, em va encantar. L'he titulat Capvespre.

Els reflexos al tren, amb les faroles al costat ja engegades i el sol ja posant-se darrere els núvols i les muntanyes, li donen aquest toc que no m'esperava que tingués quan la vaig fer.

Després d'això, i amb les mans congelades, vaig tornar cap al sud. Ja quan vingui millor temps i no faci tant de fred, hi tornaré per aprofitar millor el dia, i anar més enllà de Colmenar Viejo seguint "el directo" cap al nord.

3 comentaris :

Marc ha dit...

Publicat 21/04/2006 a 02:32:

S'ha de reconeixer que la foto està realment bé. Això si, es diuen "fanals" i no "faroles", xD hem de normalitzar una miqueta aquest català ultraoccidental teu....

n ha dit...

Publicat 21/04/2006 a 02:32:

Pobre noi, a sobre que viu a Alcorbronx, hem d'anar fent-li la punyeta amb la normalització lingüística. Au, Marc! Una foto preciosa, Laprí :-)

Jordi ha dit...

Publicat 22/04/2006 a 19:01:

Ei! Veig que continues com sempre, bon reportatge de trens si senyor!

Mira que ets inquiet, ànim i avant!