dilluns, 28 d’agost de 2006

La mare de l'IRPF

Aquest diumenge... vamos, ahir... no vaig sortir de casa pràcticament en tot el dia, menys per anar a imprimir en paper unes quantes fotos, aprofitant que obrien els centres comercials. Vaig posar a rentar la roba blanca i vaig anar a Hipercor. Ho vaig fer caminant, sí, vaig decidir deixar el rodalies un dia aparcat, tampoc està tant lluny com per anar en tren. L'anada es fa bastant bé, perquè només pujo una mica i després venen baixades. Un cop al centre comercial, fico la targeta amb les imatges a la màquina, les selecciono, i surt un tícket que li dono a la senyoreta perquè faci, pago, i em diu que a les 15:00 estaran, vale doncs, marxo a casa. Les que abans eren baixades ara s'han intercanviat.

Després de dinar, descansar una mica, tendre la roba blanca i posar a rentar la de color, vaig marxar a per les fotos. Mateix recorregut d'abans, mateixa calor o més. Arribo allà i me les donen de seguida, a més, avui fa un dia de conya per venir al centre comercial, perquè no hi ha ni un ànima, el pàrking està buit totalment. Com que ja sóc aquí i aprofitant que sóc de l'empresa, pujo un moment a imprimir la nòmina. Aquesta part es troba a la primera planta, en un racó amagat, hi ha una porta amb un passadís una estona llarg, amb quadres de pintors desconeguts, com si això fos una galeria d'art, i arriba a una sala on es troba la senyoreta que sempre s'escolta per megafonia, i tot de madera.

M'acosto a l'ordinador, introdueixo la meva targeta, i vaig cap a la nòmina. Però... ohh, no pot ser, què és això? IRPF 14%... Com???? Quina salvajada, m'ha mort de veure-ho. Com em poden fer aquesta pujada tan brutal? Què fills de sa mare. He estat a punt de marxar sense agafar-la perquè m'he indignat moltíssim, perquè jo ja sabia que em pujarien això, però tan de cop? Res, he imprès això i he marxat... però atenció, miro a la meva esquerra i em trobo, d'entre tots els quadres que tenen penjats aquí, un d'un tren de Rodalies arribant a l'estació que hi ha al costat del centre comercial, i és clar que al quadre es veu el mateix centre comercial, li he volgut fer una foto amb el mòbil, però em tremolava tan la mà de l'ensurt que m'acabava de donar que no m'ha sortit, ja la faré un atlre dia.

He sortit llavors pel passadís i cap a casa. He sortit de mala òstia, és clar. Fins i tot miro la factura de les fotos que he imprès i sembla que s'estigui rient de mi, perquè veig que hi posa "Introducir Media xD". En arribar a casa he tret la roba de color de la rentadora i l'he posat a la corda perquè se sequi. La nòmina l'he deixat donada la volta a una taula per no haver de veure-la :'(

4 comentaris :

Alepsi ha dit...

Publicat 29/08/2006 a 08:24:

És lo bo que té ser autònoma... que no em descompten res!! Només faltava que per fer de cangur em comencéssin a calcular IRPFS, SS... total, que treballar il·legalment és millor. Visca!!! xDDD [sí, sí, sí... qui no es conforma és perquè no vol!]

Laprí | David ha dit...

Publicat 29/08/2006 a 19:09:

Et denunciaré per treballar il·legalment xD No, bé, si jo sabia que em treurien tard o d'hora més IRPF, però collons, passar d'un 2% a 14% de cop és una bestialitat, per això em vaig quedar tan parat. QUINA MERDA DE PAÍS... sí, crido perquè és la meva pàgina i faig el que vull.

nur ha dit...

Publicat 29/08/2006 a 23:10:

Digues que sí, Laprí, si un no pot cridar al seu bloc... ja m'explicaràs!!! I crida ben fort. I... calça't, que conforme vagis guanyant més, més que t'aniran treient d'IRPF, de Seguretat Social. Aleshores t'hipotecaràs i el teu sou anirà destinat a pagar la hipoteca, i així anar fent. Però, sobretot sobretot, recorda que treballem per viure, sobreviure i poder-nos subvencionar petits (o grans) capricis. De l'IRPF te n'arribes a oblidar: és llei de vida, noi!

DooMMaster ha dit...

Publicat 30/08/2006 a 00:23:

No se quant guanyes, però si et retenien menys, m'imagino que hisenda et devia de fotre unes declaracions de la renda catastrofiques :-( En aquest pais de merda sempre s'acaba pagant, si no és a l'irpf sera a la declaració.