dimarts, 22 d’agost de 2006

Via aranya

Bé, abans de res, que menys que lamentar l'accident d'ahir del "Diurno" entre Galícia i el País Basc. Una pena que quan s'estan gastant milers de milions d'euros en vies d'alta velocitat, les vies de tota la vida les abandonin, a l'igual que el material que per elles circula, i que a sobre ja de primeres diguin que la culpa és del maquinista i que anava massa ràpid, sense saber res encara, això ja es veurà. També criticar la falta de rigor periodístic, en el que cada dia, no és que em sembli, sinó que és, la decadència del periodisme, on amb tal de donar una notícia, si es pot ser el primer, i fer-ho de la manera més sensacionaliste, no dubten a inventar-se noms i coses que no existeixen, tal és així com el nom del tren, que si Intercity, Talgo, Talgo Intercity (això no existeix) o fins i tot el "Shangai", tot menys el veritable nom del tren, "Diurno"... bé, que hi farem.

D'altra banda, anem d'una via, la de l'accident, que té diverses circulacions al dia, a una altra, la següent, que cada dia està més abandonada, i on estic segur que no hi haurà accidents, senzillament perquè no passen pràcticament trens. Parlo del "Directo" entre Madrid i Burgos, que actualment té una circulació anada i una altra tornada del Talgo Madrid - Bilbao, i que molts dies, amb excuses com la de perill d'incendis, que hi ha a totes les vies, doncs ni circula, tot això per fer que la gent d'Aranda de Duero, la població que hi ha per aquesta via, deixi de prendre el tren i així abandonar totalment aquesta via, aquesta és la nova política de renfe, la de pujar al futur, però si als d'Aranda no els deixen ni pujar a un tren al dia, malament anem. Si aquesta via es manté, tot s'ha de dir, és gràcies a molta gent que hi està al darrere, i també, segurament, a Llet Pascual, sí, perquè com que a Aranda tenen una de les fàbriques, utilitzen la via de mercaderies per transportar els seus productes fins a Madrid. Quina vergonya que una empresa de productes lactis sigui la que manté viva una infrastructura feta per transportar gent.

Com a mostra de l'abandonament de la via després de la ciutat de Colmenar Viejo, on deixa de ser doble via electrificada a via única sense electrificar, aquesta foto. Aquests seran els futurs habitants de la via al pas que anem, mentre renfe vagi a alta velocitat i no vulgui frenar per agafar als que li donen de menjar, els clients.

4 comentaris :

Alepsi ha dit...

Publicat 22/08/2006 a 23:51:

És realment impressionant com pots parlar de mil coses diferents sense abandonar el tema trens... en sèrio! xD La veritat és que fan peneta alguns trens... de fet tots. Ja saps el meu odi visceral a la Renfe... xD

Laprí | David ha dit...

Publicat 23/08/2006 a 00:29:

No, si al final aquest odi també el tindré jo, al pas que anem... renfe muerte :@

nur ha dit...

Publicat 23/08/2006 a 00:31:

Vols dir que no li tenies ja abans, Laprí? No em crec que aquest odi sigui nou: no me creo nada! :-P

DooMMaster ha dit...

Publicat 24/08/2006 a 01:12:

Jo crec que tots odiem a Renfe XD A més, no és incompatible l'amor als trens amb l'odi a la empresa que et dona servei :P