dilluns, 4 de setembre de 2006

El "capde" fora

He anat a San Pablo de los Montes aquest cap de setmana.

És el meu poble. Bé, a diferència d'altres vegades, no hi he anat en TAV ni en autobús... la veritat és que ja estic fart d'anar fins allà així, els transports són una autèntica merda, i no penso tornar mai més ni en tren fins a Toledo ni en autobús, res, a partir que tingui el cotxe ja sé com hi aniré.
La cosa és que hi vaig arribar dissabte al matí, i la primera cosa que em trobo és amb el venedor de pressecs.

Després d'això em vaig ficar a casa. Vaig pujar a la meva habitació i vaig mirar una mica la vista que hi ha des d'aquí.

I la resta del dia poc més vaig fer, a part d'escoltar les ovelles i les gallines tot el dia... per cert, a la nit quina pudor, no? Bé, també em vaig portar el receptor TDT per veure quins canals es veuen allà, i mare meva, quina quantitat que s'agafen, i també podré veure el canal de Jiménez Losantos, Libertad Digital TV "los hechos son sagrados" diu en la carta d'ajust xD
Un gat em va mostrar també la seva mirada.

A la nit m'ha costat dormir, tot plegat, entre la tos, que no em parava, i altres coses, doncs així he estat, fins ja tard que he aconseguit dormir-me, tot amb la finestra oberta mentre entra la llum de la lluna.

Al matí de diumenge m'he llevat amb un mal de gola molt fort, però no passa res, aquí estic jo per aguantar el que em posin al damunt. Mirant-me al mirall "Però estic una mica brut, uhm, i m'he d'afaitar... quina mandra tot plegat, a part que aquí no tinc màquina per afaitar-me, i no tinc els meus xampús... ja em dutxaré en arribar a casa aquesta tarda" he pensat.
Per dinar, un rico cocidito madrileño i un sobre de Parecetamol. He pujat després a la meva habitació per estudiar una estona junt amb els 50ºc al sol (36,9ºc a l'ombra) que hi ha, i el ventilador funciona, però em fa mandra portar-lo fins a l'endoll, així que a suar, i després, quan m'he cansat d'estudiar, m'he tombat al llit, m'he engegat l'MP3 i he dirigit la meva vista a la finestra, i els meus pensaments han començat a volar per mons llunyans... però llavors de la planta baixa he escoltat un "nos vamos"... ai per favor, quina mandra aixecar-me del llit.
En tornar he anat de copilot, se'n va millor, però com que el nostre cotxe no té aire condicionat, doncs amb tot baixat perquè entri ben bé l'aire del carrer. El problema ha vingut en passar per Menasalbas, el poble que fa pudor de vaca... amb aquest nom, però en castellà, el coneix la gent.
Mentrestant a Alcorcón estan de "fiestas patronales", però no tinc ganes, no sé, fa anys que no tinc interès a anar-hi, no em criden l'atenció gens ni mica, són aburrides, sempre iguals, l'única cosa que fan és ampliar els dies, de durar 5 dies, a 7, a 10 i aquest any ja les anunciaven del 31 d'agost al 17 de setembre, mentre la ciutat està feta una porqueria ens gastem milions en unes festes llarguíssimes sense res de nou, amb concerts gratuïts i tot el que es vulgui, però al cap i a la fi, aburrides. Què hi farem!

17 comentaris :

Alepsi ha dit...

Publicat 04/09/2006 a 18:38:

Déu meu, Laprí, tot el cap de setmana sense dutxar-te... per mandra! xDDDD Sembla molt tranquil, el teu poble, probablement com el meu... que té 4 cases mal contades! xDDD [Per cert, correcció del dia: quelcom no és aburrit, sinó avorrit xDD]

Laprí | David ha dit...

Publicat 04/09/2006 a 19:05:

És molt tranquil Alepsi, quan ho vulguis comprovar t'invito ;) Sobre això de no dutxar-me, és que et juro que no tenia ganes ni d'engegar la televisió, em costava tot, mira si estava mandrós que ni vaig acostar el ventilador a l'endoll tot i la calor que feia. Ara, en arribar a Alcorcón no em vaig esperar ni un segon i res més deixar tot el que portava vaig agafar la roba neta i a la dutxa, se'm van anar tote les mandres en arribar aquí. I com sempre, agraït de les correcions que em facis, aquesta que em dius ja me la imaginava, però no estava segur, així que la vaig deixar :)

nur ha dit...

Publicat 04/09/2006 a 22:07:

A mi m'ha recordat el poble de la mare, quan hi anàvem de petits a l'agost, amb aquella calorada infecta que no podia un moure's si no era quan ja s'havia fet fosc. A sobre, humitat 0: no suaves, sortia com una mena de bafarada calenta pel nas cada cop que respiraves. Horrorós!!! Això també ho he viscut a Madrid, per cert. Aquí, a Catalunya, no em passa: fa calor, sues i ja està. I consti que jo suo poc. Total que tanta calor et deixa aixafada sense ganes de fer res i no m'estranya que ni de dutxar-te tinguessis ganes. Alepsi: no li ensenyis paraules rares al Laprí! Tu has sentit algú que usi quelcom? Ai, on anirem a parar!

Abis ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 07:54:

Com ens vam conèixer? Com ens vam trobar? Ets l'O o l'A? Sembla mentida...

Alepsi ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 07:54:

uh... Nur... em prendré el teu comentari a broma, vale? xDDD Crec que no està de més "ensenyar" un bon català... molta gent utilitza quelcom més que les paraules simples per fer-se entendre. Tanmateix, entenc que, si m'hi poso, el meu llenguatge pot resultar recargolat. xDD Si ell m'ho demana, li escriuré en català col·loquial. Però ja que l'aprèn, perquè no ajudar-lo a que l'aprengui en totes les vessants possibles?? [Per cert, i de bon rotllo, la paraula "infecta" tampoc és que s'usi en extrem, eh????]. Ah! I per últim ja, que m'enrotllo com les persianes, preguntes on anirem a parar. Sí, ja sé que és una pregunta retòrica, però et volia dir que potser, si defensem paraules tan nostres com "quelcom" o "infecta", arribarem a ajudar a tenir l'estat propi que propugnes al teu bloc, no??? [I tot de bon rotllo, que jo no sóc de fotre'm en baralles... xDDD] Per cert, Laprí, el tema dutxa ho entenc! Jo també he passat per la calor asfixiant aquella que et deixa estabornit i esmaperdut al sofà. xDDDD

Alepsi ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 08:00:

Vale, nur, ok. Per voler-me fer la "chula" l'he cagat. xDDDDDD Veig que al teu bloc no propugnes l'estat propi. Em menjo totes les paraules: canviarem "arribarem a ajudar a tenir l'estat propi que propugnes al teu bloc, no???" per "arribarem a ajudar a tenir l'estat propi que molts propugnen al seu bloc, no????" Au, ja està, avergonyida de la meva relliscada me'n vai a treballar, au! xDDDD

nur ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 10:55:

Alepsi: sí, el meu comentari era una mica de broma. Disculpa si t'he fet emprenyar, només és que potser m'he oblidat de posar al final una emoticona :-P Caldrien massa explicacions sobre aquest tema com per posar-les en un comment i tampoc cal fer-ne una qüestió d'estat. Parlant d'estats, jo també vull un Estat propi, això que consti, encara que al meu bloc no hi digui res, però he de pensar què hi poso exactament.

Alepsi ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 18:29:

Ah, no, jajajaja, si no m'he emprenyat pas! Simplement, m'ha fet una mica de ràbia. Moltes vegades, molta gent se'n fot de mi perquè utilitzo un català molt... rocambolesc, diuen (bé, ells diuen "raro"). Però és que m'apassiona el parlar culte i, òbviament, quan faig broma o quan estic amb els amics, utilitzo el català col·loquial, com tot fill de veí.... xDDDD No sé què m'ha passat aquest matí que m'he llevat lluitadora... raro en mi, eh? xD

Laprí | David ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 19:01:

Abis, no sóc ni l'O ni l'A, no crec que ens haguem conegut personalment, però jo sempre estic disponible per conèixer gent. Nur, si jo ja li vaig dir a l'Alepsi que em corregís en coses de la llengua, perquè estic en continu aprenentatge, sobre tot vivint a Madrid tinc poca oportunitat de parlar amb ningú en català i clar, aprendre paraules noves em va molt bé.

nur ha dit...

Publicat 05/09/2006 a 22:05:

Alepsi: enhorabona per haver-li ensenyat a en Laprí ni que sigui una sola paraula en català. Em sembla una tasca meritòria, que consti i, des d'aquí, et felicito. Però també crec que cal que en Laprí sàpiga que "quelcom" no és una paraula que sentirà habitualment pel carrer i que molta gent si el sent dir "quelcom" se n'enfotrà, desgraciadament (però la vida, què hi farem? és així). Com a tu, m'agrada, m'encanta que la gent parli bé, que faci servir com més paraules diferents millors perquè vol dir que té un vocabulari extens, però em temo que no és el més habitual. D'altra banda, també m'encanta tenir registres i dir "quelcom", quan toca, i "infecte o infecta", quan va bé (per cert, que infecte és absolutament correcte i ni tan sols és un col·loquialisme). Laprí: em sembla que a tu ja t'he felicitat més d'una vegada i, des d'aquí, la meva admiració.

Abis ha dit...

Publicat 06/09/2006 a 01:07:

Laprí: prou que m'ho penso que no ets l'O ni l'A. Era una mena d'astorament. Tant l'O com l'A són recents amics meus de Madrid que parlen en català i que l'han après de la manera més inverossimil TVCi i l'Avui per internet. Simplement me'ls has recordat. La propera vegada que vingui a Madrid podriem fer un mini congrés! Jejeje. Salut www.veupropia.org

Alepsi ha dit...

Publicat 06/09/2006 a 07:49:

Ai, ai, que em sembla que ahir al matí la vaig liar. Ok. Anem a pams. Nur, crec que no hem començat amb gaire bon peu. Oi? Vale, ja em passa sovint, això. xD Jo crec que, partint de la base de que l'amic Laprí domina el català gairebé a la perfecció, deu estar al corrent de que paraules com "quelcom" o "infecta" (que òbviament no és una paraula col·loquial, i mai no he dubtat de la seva correcció [i si he donat a entendre això, no era la meva intenció]) o, fins i tot, "meritòria", són paraules poc usades en el llenguatge del carrer. I si no és així, ara mateix li ho dic. I com tu dius, no és gaire habitual llegir gent que utilitza el català ben utilitzat. Així que, els que el dominem, perquè deixar-lo aparcat? I... bé, no sé a tu, però a mi això em comença a cansar... partim de la base de que em vas fer una conya que jo em vaig prendre a la tremenda, no? xDDD Doncs... et sembla si matem el tema aquí, i seguim instruint a l'amic Laprí en el català semi-formal (i súper correcte, clar xDDD) que sembla que utilitzem les dues?

nur ha dit...

Publicat 06/09/2006 a 09:37:

Alepsi: sí, senyora, tota la raó. Té nassos que "discutim" quan, possiblement, tenim més punts de coincidència que una altra cosa. Una abraçada :)

Alepsi ha dit...

Publicat 06/09/2006 a 18:57:

Visca!!! xDDDD Uf, venia de la feina pensant, l'haurè liat més, encara??? De vegades em passa això, els que em coneixen una mica ja ho saben, peco de tenir la boca massa gran! Una abraçada també per tu!!! xDDDDD

Laprí | David ha dit...

Publicat 06/09/2006 a 19:24:

Així m'agrada, que coincidiu, i ja sabeu, em podeu corregir sempre que em veieu alguna cosa mal escrita ;)

nur ha dit...

Publicat 07/09/2006 a 22:08:

Laprí: si la majoria de catalans tinguessin el teu nivell de coneixements de llengua, la correcció ortogràfica amb què escrius... "otro gallo nos cantaría". Desgraciadament, si voltes una mica per la blogosfera catalana te n'adonaràs que no tothom escriu tan bé com ho fas tu mateix. I la blogosfera no és res més que el reflex de la realitat de cada dia. Coi, que t'haurien de donar un premi. Alepsi: el proposem per a una creu de Sant Jordi? :)

Olenska ha dit...

Publicat 13/09/2006 a 14:44:

La veritat és que em va cridar molt l´atenció el fet de que fores de Madrid i hagueres aprés català... i que l´escrigues tan bé! enhorabona!