dilluns, 5 de febrer de 2007

La cultura del centre comercial

Estic cansat, i avui volia quedar-me tot el dia a casa. No en volia sortir per a res, després de passar tota la nit fora d'Alcorcón. Però ja la setmana passada un amic em va dir que l'acompanyés a ell i la seva nòvia per comprar algunes coses per a la germana d'aquesta a ECI, aprofitant el descompte que tinc com a personal. La setmana passada vaig anar a Cercedilla, així que li vaig dir que no, que un altre dia. Doncs ha sigut avui. Què ha suposat això? Doncs estar tancat dins un centre comercial tota la tarda de diumenge, amb molta gent, per sort menys que un dissabte, però igualment insuportable.

Jo no tic problema a pagar amb la meva targeta coses per a que a altres els surti més barat, però és que després d'això, hem continuat per allà, entrant en botigues, i més botigues, i més botigues, des de les 17:00 fins a gairebé les 21:00. I veies gent amb bosses, i més bosses, i més bosses, consumint i consumint, tant fa ja que sigui el dia que sigui, ni els diumenges la gent pensa a sortir, no sé, a passar el dia a un altre lloc, no, apa, tots al centre comercial, amb els nens, i ja de pas, a esquiar a la pista que hi ha al centre comercial aquest en concret, com que no hi ha neu a la muntanya.

Per últim, ja han volgut menjar alguna cosa, però jo no, no en tenia ganes, només pensava per a mi "vull tornar a casa ja". És que no entenc la nova cultura aquesta que ha sortit d'anar a passar el dia al centre comercial, a un lloc tancat... bé, hi ha alguns oberts, com La Maquinista (em sembla), però tant fa, per mi tots són iguals, llocs tancats, on famílies senceres passen el dia allà, comprant, dinant, comprant, i sopant, i no els treguis d'aquí, no saben fer una altra cosa. Jo ho respecto, és clar, però no ho entenc.

7 comentaris :

Alepsi ha dit...

Hòstia, jo tampoc entenc la mania que té la gent aquesta... amb la de llocs macos que hi ha per visitar i tancar-se en un centre comercial un diumenge.... el món està capgirat cagumcony.....

Candela ha dit...

Completament d'acord.

Per no parlar de les sessions de cinema d'aquests centres en cap de setmana. Una bogeria.

Jo Mateixa ha dit...

Jo crec que es millor anar als centres comercials entre setmana, sempre hi ha menys gent, i els caps de setmana dedicar-los a coses realment profitoses, com visitar algun museu, passejar per la ciutat i joder, simplement estar-t'he a casa gratan-t'he allò, si o no?

Em sap greu que hagis tingut que passar la tarda amb un "amic calzonazos" (com es diu calzonazos en català?????) i amb la seva novia que, per el que llegit, es gilipolles del cul.

Besitus!!!!!

doommaster ha dit...

Uff i a sobre en època de rebaixes... Jo no ho aguantaria. Em fan possar de mala hòstia aquests llocs tant petats de gent, amb una calor digne d'un forn i el soroll de milers de persones... uff!!

Txell ha dit...

Jo tinc la sort de marejar-me! xDDDDDDD No és conya no! Entro en un centre comercial, d'aquests mega-hiper-gros i em començo a atabalar, i el cap em roda i em poso tan nerviosa que he de marxar!

Cristina ha dit...

Jo sóc usuària forçosa de tant en tant però prefereixo mil vegades una bona sessió de cine al cine Verdi de Gràcia. Per mi és tot un luxe. Passejar per aquells carrers ben acompanyada, una bona pel.lícula i un bon sopar. I a somiar.

Laprí | David ha dit...

Ai Alepsi, la societat és així. Fixa't que no seria maco, anar, jo que sé, a la muntanya, ara, tot i que hi hagi poca neu, però no anar al mateix tros de muntanya a que va tothom, sinó agafar el cotxe i buscar algun lloc de la muntanya més tranquil, on de veritat es pugui gaudir d'una estoneta de relax, sol o acompanyat.

Candela, és una pena que ara, si vols anar al cinema, hagis d'anar gairebé obligatòriament a un centre comercial, ja no queden cinemes de tota la vida, com els que hi ha per la Gran Vía de Madrid, que a poc a poc també van tancant.

Fixa't, jo mateixa, que a mi un dels llocs precisament que més m'agrada, és un centre comercial un dia de diari al matí, no per anar a comprar, sinó per veure com està de buit, i si has de fer les compres, encara millor, sense cues ni res.
No sé com es dirà calzonazos en català, però així ja s'entén.

DooMMaster, calor, gent, i estar de peu tota l'estona pràcticament, que un ja acaba rebentat i no en vol saber més de centres comercials en anys, si pot ser.

Vaja Txell, tampoc és bo que et passi això, però mira, aprofitant que ho has dit, qualsevol dia faig que em marejo i així no hi entro.

Això és el que dic jo Cristina, poder anar a un cinema més cèntric, i doncs després estar per allà, però tot això està acabant, les mega-sales dels centres comercials estan acabant amb això, i mira, a Barcelona n'hi ha centres comercials, però el que és a Madrid, és trobar-te'n un cada quilòmetre pràcticament, i doncs ja cansa bastant.