dimarts, 10 d’abril de 2007

Documental anticatalà a Telemadrid

Estic que em bull la sang per això (22:55 El Documental, ciudadanos de segunda):

No cal dir qui són, suposadament i segons aquest documental, els ciutadans de segona. Fa una estona que ha acabat aquesta patranya, manipulació i mentida, un programa d'insults continus cap als catalans que parlen català i posar com que el castellà està reclòs i pràcticament prohibit a Catalunya, com posar com una mare italiana i el seu marit s'han pensat marxar de Catalunya perquè no podien escolaritzar els seus fills en castellà, o posar càmeres ocultes a una professora d'una escola pública de Lesseps on parla de Catalunya com a país i que això és el que els ensenya als nens, o posar més càmeres ocultes a nens, preguntant-los si els ensenyen què és el diccionari español, i ells dient que els han ensenyat el diccionari català i que al español encara no han arribat, però els del documental dient que no els hi volen ensenyar. Han tret al Barça també, han tret el tema dels cartells dels comerços. Manipulació i més manipulació.

Em quedo amb la frase que hi ha dit el Joel Joan al final, el qual només hi ha parlat en català "Jo el que no entenc és perquè hi ha gent de fora de Catalunya que es preocupa per aquestes coses. És que no ho entenc. Treuen vots? o fan simpaties? o què cony els importa? En tot cas és un problema que sortirà a la tele nostra, no a Telemadrid. A Telemadrid què els importa... que estan defensant, el castellano parlant?" I a continuació han sortit els mapes del temps de Tv3. Tot junt, apa. No em resisteixo a no penjar-lo, perquè en quant ha acabat Ventdelplà l'he posat a gravar a l'ordinador, així que el penso penjar i mostrar-lo aquí, i que cadascú digui la seva, a veure si és veritat el que diuen aquí o no. Jo, per molt que estigui en contra, no hi visc encara i no puc opinar amb total objectivitat. Així que, aviat el penjaré.

8 comentaris :

onix ha dit...

Ja t'ho dic jo ,què quan sento parlar en català al meu barri em giro per veure qui ha gosat tamaña afrenta :(

Uri ha dit...

Doncs jo, quan veig al meu barri un rètol en castellà, els hi poso una denúncia anònima (per qué el rètol no és pas en català), i apa, que paguin 600 euros per haver utilitzat la llengüa seva i de la meitat dels catalans. "La letra con sangre entra".

alatrencada ha dit...

La telemadrid és de vergonya total. El seu "Telenoticias" no té desperdici, quanta manipulació! Se't posa malament el dinar quan el veus. I la gent s'ho creu tot...

Jo tampoc entenc quin interès tenen en fomentar l'odi anticatalà. Per sort, aquí a madrid he trobat moltes persones que no s'empassen les mentides que expliquen i que són de ment oberta i tolerant.

Jo Mateixa ha dit...

Bufff David!!!!!!

saps que m'encanta Madrid, ja t'ho vaig dir, si alguna vegada he de marxar de Catalunya vull que em busquin a Madrid per que es una ciutat que m'encanta, que te de tot, que em sedueix enormement....

Però aquest mati quant he vist les noticies de TV3 i he vist un tros del reportatge aquest l'he odiada, a Madrid dic, i despres m'he sentit malament per que me n'he adonat de que la Ciutat continua siguent la mateixa, amb els seus cinemes, els seus teatres, els seus momuments i museus, amb la seva bona gent (que n'hi ha i tu ets la millor prova d'això) i he tornat a pensar que d'on no n'hi ha no s'en pot treure, gent bona i gent dolenta a tot el mon i de tots colors, per tant....

Petonasos rei i segueix així eh!!!!! (flipada em vaig quedar quant vaig saber que erets del Barça, jejejejejeje).

kris ha dit...

Bones!
Mai avia passat x aki po esk al veure akell documental...pufff... e buscat informació per fer korre la veu i tal i e trubat kesta pagina.

Jo crec k no ens poden tractar d separatistes kuan els primers k volen k ens independitzem son ells!

Telemadrid es podria konsiderar un d'akells tpiks programes feixistes k nomes tenen kom a finalitat fotren's!

pero no ho akonseguiran!

apa dons, molta salut i k viska catalunya i viska el català

Laprí | David ha dit...

Ja veus onix, mira que parlar català al teu barri.

És clar uri, tant de bo no s'hagués de posar denúncies, però quan una llengua ha sigut, i encara ho és en moltes coses, la minoritària o la prohibida, s'ha d'intentar refer el mal que ha patit la llengua, i ja poden dir el que vulguin els de telemadrid, que no tenen ni puta idea de res.

A Madrid hi ha gent de tot tipus alatrencada, ja ho saps tu que vius aquí, i al cap i a la fi els de Telemadrid són molt pocs, de fet només cal veure les seves audiències, però que una tele pública vagi soltant aquestes mentides així gratuitament, doncs és totalment despreciable, i el pitjor és que la pago amb els meus impostos.

La ciutat no té la culpa de res, jo mateixa, et confessaré una cosa, fa uns anys jo culpava a Madrid de tot el que em passava, va ser una època dolenta per a mi, però això ja va passar i vaig comprendre que Madrid no té culpa de res, que som les persones les responsables de tot, en aquest cas els 4 mafiosos fatxes que tenen segrestada la ràdio televisió pública madrilenya, junt amb els seus socis de El Mundo TV. I Visca el Barça!

Telemadrid, des que governa Esperanza Aguirre, s'ha convertit en el pitjor que et puguis trobar kris, abans no era ni una mínima part semblant al que és ara. I el documental, com ja he dit, el penso penjar perquè tothom en tregui conclussions.

nur ha dit...

Ja és al Youtube, David: http://www.youtube.com/watch?v=UB9DehZYEAw

El veí de dalt ha dit...

CAnsa gastar temps i saliva responent aquests libels, falòrinies i falàcies; però nois, si som un país un oèl esquizofrènic és perquè alguns d'"ells" (no tots, per sort) estan molt pitjor. Almenys coses com aquestes fan que tornem a parlar del tema. I recordeu que vénen eleccions, o és que no us havíeu adonat?