dimecres, 23 de maig de 2007

Catalunya... país o no país?

Avui, en arribar a la feina, m'ha explicat una cosa que va passar ahir després de marxar jo. Recordeu el noi que no sé d'on és però que per l'accent em faig una idea? (sinó, mirar dos posts més avall) Doncs bé, jo no ho puc explicar del tot bé, més que res perquè no hi era. La qüestió és que, no se sap com, a aquest noi li va donar per dir que el seu país, atenció, país, era Catalunya. Bé, a Catalunya parlar de país i tot això és normal, però 621 km més al sud-oest no. Per què? Doncs perquè aquí país s'entén com a Estat, és a dir, Espanya és un país, Portugal és un país, Catalunya no és un país, bé, això ja ho sabeu, que d'altra banda aquí és normal que es pensi així.

Doncs resulta que el noi va dir això en resposta, imagino, a alguna cosa que li va dir una noia, amb la que es va "enzarzar" en un intercanvi de paraules sobre tot això de si país sí, país no, sembla que a bastant alt volum, tant és, que ningú d'allà va deixar d'opinar, i pràcticament tothom hi va dir la seva. Això és més o menys el que m'han explicat, així que no puc dir més.

Bé, deixant de banda que estic a favor del que va dir el noi aquest, tothom és lliure de sentir-se d'on vulgui. No vaig presenciar aquest intercanvi de paraules, però estic segur que va ser massa, i tot per una autèntica bestiesa, perquè ho és. Això és per dir a tots dos una cosa, a ella, coi, si saps com són els catalans, no hi entris dona, tu a la teva feina i punt, i per a ell, osti nen, que no hi portes ni dues setmanes, com continuïs així el teu pas per l'empresa serà molt efímer, tu treballa i no parlis, que sembla que no t'adonis de a quina ciutat has vingut a viure

I, bé, per acabar amb el noi aquest, que em sembla que sé d'on pot ser, em sembla que sí, l'accent concorda, a sobre nacionalista, ho té tot per ser d'on crec que pot ser, però abans m'he d'assegurar.

------------------------------------------------

Un petit apunt, només dir que ahir, a la tarda, vaig presenciar l'espectacle més grandiós, brutal, i fantàstic que la natura podia haver regalat. En els meus 22 anys no havia vist absolutament mai una tempesta com la que ahir va passar sobre Alcorcón, la intensitat de tots els elements que hi havia, pluja torrencial, vent, llamps i trons continus, van fer que per primera vegada em sorprengués d'una tempesta, jo mateix ho deia mentre la veia "Diós mío" com el típic "Oh, my God" anglès, però és que no era per a menys. I el millor de tot, la tinc gravada, perquè tot i les dificultats, l'aigua i la calamarsa que entrava per la finestra, la vaig gravar. Ja li vaig dir ahir al matí a un amic "han puesto a Madrid en nivel 2 en el centro europeo de tormentas, y el INM da alerta naranja". Jo la vaig veure des de casa, però aquest matí m'ha trucat ell dient que es trobava al cotxe, i tot i estar aparcat, tenia por. Diuen que d'aquestes a Madrid, només n'hi ha cada 50 anys, espero no trigar tant a veure'n una igual, sinó aquí, a qualsevol altre lloc, és clar.

I ara, tot i que està lluny, cap a l'oest es veuen llamps, no arribarà aquí, però per a un amant de les tempestes com jo, tot això és una autèntica meravella i un gran regal, sé que hi ha gent que pateix amb elles, però jo m'ho passo com un nen petit.

18 comentaris :

Pd40 ha dit...

Les coses de política són molt personals. A segons quins llocs millor estar-se calladet.
De la tempesta, vaig veure algunes fotos als diaris... es veia forta.

onix ha dit...

al telenotícies s'han vist imatges de les tempestes de Toledo espantós he recordat les teves fotos de la tempesta i a tu ;)
el teu company del que em moro per saber d'on es... podria estar calladet , ja saps que sempre m'he declarat independentista , però ha de recordar on és i malgrat ens pesi molt encara tenim DNI si a bones es pot fer entendre el sentiment de país es bo fer-ho però sempre respectant

nur ha dit...

Ostres, a mi també m'agraden les tempestes i els llamps i els trons (com els castells de focs quan fan les traques aquelles que fan tan soroll). Un dia també miraré de fer alguna foto.

Té bloc el teu company de feina? Pobret, em sembla que li caldrà alguna cosa més que ànims. Jo crec que parlant la gent s'entén: i hi ha gent madrilenya (prou bé ho saps) amb qui pots parlar de Catalunya com a país sense que s'exaltin (fins i tot que mirin d'entendre't), tot i que ja imagino que no deu ser la tònica general. I a aquest pas aviat tornarà a ser a Catalunya, eh? :P

Mikel ha dit...

Un tema complicat aquest de la nacionalitat... potser hauria d´haver dit jo em sento "catala" i ja esta.

Marc '¬¬ ha dit...

durant el procés de gravació de les tempestes... vas perdre 4 càmeres i 2 vides humanes, no? tal i com ho expliques, deuria ser apocalíptic, xD

i sobre lo de discutir temes d'aquests a la feina... es inútil, ja que ningú canviarà la seva opinió, i a sobre crearà mals rotllos a la feina...

El veí de dalt ha dit...

Per un monent he pensat que la tempesta aquesta la va ocasionar el teu amic en dir que el seu país era Catalunya! ;-)

Espero que gaudissis de l'espectacle atmosfèric!

Laprí | David ha dit...

Doncs això dic jo, Pd40, que cal estar calladet, sobre tot si acabes d'arribar a una empresa nova, quan hi portis més temps, potser et pots donar el luxe de parlar alguna vegada d'això, però sense passar-se

Espantoses estan sent les pluges i tempestes a Alcazar de San Juán, onix, que he llegit que com es trenqui la via del tren, que fa de mur de contenció, tot el poble es podria inundar. En quant al company, jo també tinc ganes de saber d'on és, que m'ho imagino, però m'estimo més tenir confirmació.

No crec pas que tingui blog, nur. En tot cas és el que dic, que faci la seva feina, i no munti escàndols, i menys polítics, que està en període de proves.

És el que hauria d'haver dit mikel, però deu ser que si li toquen la nacionalitat es posa nerviós i potser per això va saltar, ves a saber.

No Marc, no vaig perdre res, però mira, perquè era a casa, si sóc al carrer, em perdo jo, i la càmara ja seria a les escombraries, quan faci el vídeo ja veuràs com era d'apocalíptic xDD

Laprí | David ha dit...

En vaig gaudir moltíssim, veí, i osti, si les tempestes les ocasionés el noi aquest per dir que el seu país és Catalunya, jo mateix discutiria amb ell, tot i que comparteixo les seves idees, amb tal que hi hagués tempestes com les de dimarts xDDDD

Alepsi ha dit...

És que hi ha gent que no sap mantenir la boca tancada. No cal ser chaquetero, però tampoc enfrontar-se, trobo. Mira, que pensin el que vulguin, com tu dius cadascú té dret a sentir-se com i d'on vol!

nur ha dit...

És que de vegades hi ha temes candents en què és impossible mantenir la boca callada. Molts temes em rellisquen i em mantinc en segon terme, calladeta, encara que no hi estigui d'acord.

Però hi ha altres temes que, vés per on, em sulfuren i no puc estar amb la boca tancada ni que me la cusin. També hi ha dies en què una està més predisposada a discutir o determinades persones que et suggereixen discussió o guerra. I és inevitable, al final t'hi acabes discutint! Què hi farem?

David: sí, sí, que hi hagi més tempestes, que a mi m'agraden! Mentre no hi hagi rieres i inundacions, que faci :)

Jo Mateixa ha dit...

Ostres David he vist les imatges de les tormentes, quin cague no????, m'alegro que estiguis be i que hagis tingut el valor d'arriscar-t'he a pillar una pulmonia per nosaltres....ho dic per lo de grabar la tormenat, que segur que mentre ho feies pensaves uiii quant ho vegin els dels Blocs, oi??, jejejejeje.

Petonassos guapu!!!!!!!!!!!!!!!!

en Ferran ha dit...

Catalunya, país? Catalunya, comunitat autònoma? Tot plegat és, bàsicament, qüestió de respectar les idees dels altres. Un exemple? Sóc independentista, votant d'ERC i una molt bona amiga meva és de Madrid i del PP. Jo respecto les seves idees, ella respecta les meves i mentrestant tots dos anem fent camí. Total, uns i altres acabarem al mateix forat!

ddriver ha dit...

jo a la mili vaig tindre una com aquesta,alla els anys 80 en un cuestionari ens preguntaven quins idiomes parlava i al posar el catala...
va sortir un cabo dient ;quien ha sido el carajotado que ha puesto que el catalan es un idioma?
-jo
-al despatxo!!
Vaig estar tota una tarda intentant ferli veure aquell imbecil que el catala era un idioma i no el treies de dialecto el idioma es el epanyol i lo otro dialecztoz.
No val la pena perde el temps amb l enemic.
El resultat final van ser 2 setmanes arrestat de sortir i 2 setmanes de cuina(netejar cuina)

Laprí | David ha dit...

Exacte Alepsi, cadascú se sent d'on vulgui, però quan expressar aquest sentiment, pot portar problemes a segons quins llocs, és millor mantenir-se al marge de polèmiques.

És clar nur, a mi també hi ha coses que em sulfuren de vegades, però sobre aquests temes aquí, no he dit mai ni paraula, perquè hi tinc totes les de perdre, i no guanyo res creant-me mals rotllos.

Quan gravava la tempesta, jo mateixa, pensava en que no em podia creure allò que estava veient, i que la major tempesta que havia vist mai la tindria gravada per poder recordar-la sempre que vulgui, i és clar, també pensava en la gent a la que li mostraria això i amb qui vull compartir allò que vaig viure, encara que sigui en imatges.

És clar, Ferran, tot passa per respectar les idees dels altres, que és el que va faltar en aquesta discussió l'altre dia, per part de les dues persones.

Buah, ddriver, és que a la mili, i als anys 80, que encara l'exercit estava ple de gent del passat. 2 setmanes arrestat per això, per tal ximpleria, per dir la veritat, que el català és un idioma, però ja et dic, l'exercit, i més en aquella època, sort que no et tinguessin més temps arrestat.

Vier ha dit...

I despré no et van venir a burxar amb el tema a tu també? El nano va fer malament, però segons què et diguin, costa molt quedar-se callat.

I aquesta afició a les tempestes, no crec que en volguessis gaire més si et quedessis al cotxe amb l'aigua fins el coll, tu!

Adagio ha dit...

bua doncs els pagesos que vieuen a les muntanyes... diuen pais al seu poble xD

osti això de la tempesta que dur tio xD, jo encara no he vist una tempesta com la que escrius

Jo Mateixa ha dit...

"Amb qui vull compartir allò que vaig viure"....no preguntaré :-P

Bon cap de setmana guapissim!!!!!!

Laprí | David ha dit...

Bé vier, a mi no em van venir a buscar perquè jo no hi era, i a més, tampoc hi tinc res a dir, jo a la feina, passar les 8 hores corresponents al dia, i punt, no tinc ganes de muntar escàndols ni res allà. I de les tempestes, és clar que amb l'aigua al coll no m'agradarien, però des de casa, com va ser aquesta, no és cap problema, i en aquest cas, almenys la que va passar per Madrid, no va causar cap mal a ningú, així que molt millor.

Li diuen al poble país? Què fort, jaja, des que els d'Ikea van escampant la idea de la república independent de casa, que tothom s'apunta a la moda del país.

Bon cap de setmana igualment, Jo Mateixa ;)