dilluns, 31 de març de 2008

Descobrint més Catalunya

Recent tornat de passejar-me pel nord-est de la península ibèrica (en vaig tornar ahir a les 23:00), doncs puc treure com a conclusió que:

-L'aigua de l'Ebre al delta baixa una mica brut.
-Que Deltebre és més gran del que em semblava.
-Que cada dia odio més els peatges.
-Que la C31 entre Sitges i Castelldefels no és apta per a gent que es mareja.
-Que anar a 80 km/h per autovies a l'àrea metropolitana és una bestiesa.
-Que aparcar al centre de Barcelona un diumenge al migdia no és fàcil.
-Que beneit qui va dir a ECI "perquè no creem una botiga que es digui Opencor?"
-Que els trens de rodalies cada dia estan més bruts.
-Que arribar al Monestir de Montserrat tampoc no és apte per a gent que es mareja.
-Que les vistes des de Montserrat són magnífiques.
-Que la moreneta deu estar fins als collons de veure guiris que fan bestieses al seu costat.
-Que les tempestes conduint no molen gaire.
-Que la gasolina està molt cara.
-Que aparcar a Alcorcón un diumenge a la nit és molt però que molt complicat.

I després d'aquests conclusions, doncs dir que com estava previst vaig anar al Delta de l'Ebre, però després, vaig anar, junts als meus companys de viatge, a Montserrat, passant un moment per Barcelona per comprar alguna cosa per dinar. Tot molt maco, és clar.

També vaig tenir una discussió amb els meus companys de viatge, i tot perquè un va preguntar una cosa a un dels que treballa a l'alberg de Deltebre, i li va respondre en català, el meu amic ho va entendre, però no li va agradar, i que diu que li hauria d'haver respost en castellà, que per a això ell li va preguntar en castellà. Jo li vaig dir que a Catalunya tothom està acostumat tant al català com al castellà, i que si aquesta persona estava en aquell moment amb una altra persona parlant en català, vas tu, li preguntes una cosa, i ell en aquell moment, sense saber d'on ets, si de Madrid o de Barcelona, ell et respon en català perquè ni s'ha adonat en quina llengua li parles tu, és totalment normal, i que si no ho entens, li demanis que et parli en castellà, que no et menjarà per això. No sé si s'entén el que dic, però a mi m'ha passat de vegades escrivint al messenger, que escric amb una persona en català, passo a escriure a una persona de Madrid, i potser li escric el que sigui en català sense adonar-me que ell és d'aquí i no entén el català. Tot i així no els entrava al cap, i jo vaig acabar dient que "ese es el problema del resto de España, que nunca entiende lo que aquí pasa"

En fi, doncs això, el pobret C3 té ara com uns 1300 km més, però li donaré un descans uns dies, només em mouré per aquí amb ell durant un temps.

6 comentaris :

Jo Mateixa ha dit...

Ostres vas estar a Montserrat, que queda relativament a prop de casa, i no vas dir res??, bandarraaaaaaa

:-P

Espero que ara tant tu com el C3 descanseu una micona, que també us convè eh, tot el dia de picos pardo hombre yaaaaaaaaa.

Petons guapissim!!!!!

nur ha dit...

Un tema (el de l'ús de les llengües) de què cal fer molta pedagogia. Que consti que jo a Madrid he trobat força gent que ho entén i no són com el teu amic/la teva amiga! :)

Laprí | David ha dit...

Ai, Jo Mateixa, la idea d'anar a Montserrat va ser molt precipitada i gairebé a última hora. Em vaig recordar de tu quan per l'autovia vaig passar per un desviament que deia "Sant boi de Llobregat". A veure quan torno a Barcelona per més temps, que les darreres visites han sigut visites llampec.

És clar que a Madrid hi haurà molta gent que ho entén nur, però també hi ha molta que no ho entén ni ho entendrà mai, i és una pena, i tot és per desconeixement simplement, i per deixar-se portar pel que diuen alguns mitjans de comunicació, què hi farem!

Wireless ha dit...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

DooMMasteR ha dit...

Quin viatget més guapo t'has pegat, eh? ;-)

Laprí | David ha dit...

Es fa el que es pot doommaster, però si hi ha ganes de recórrer món i llocs nous, sempre és fabulós.