dimecres, 30 d’abril de 2008

TRDesastrós, destinació: Salamanca

Dilluns vaig anar a Salamanca. I em va agradar bastant. Res a veure amb Valladolid, que semblava una ciutat més d'àrea metropolitana. Salamanca té un altre aire. Una de les coses que et trobes és a molts estudiants, principalment per la universitat que hi ha i tot això.

El lloc més conegut de la ciutat, i que no fa gaire ha sortit en un pel·lícula on maten al Bush, és la plaça major, tot i que la plaça que surt a la peli és un decorat, però molt ben fet:


I caminant pel centre, doncs et trobes la universitat, que vist des de fora sembla una catedral, després la pròpia catedral, i diversos edificis històrics i monuments. I és clar, sempre vols sortir a les fotos amb algun d'aquests edificis de fons o monuments:


Apa, i després la ramita també a la boca:


Al final, baixes i acabes al Tormes, que anava bastant ple d'aigua:


I des d'aquí una imatge de la catedral:


Després d'això doncs vaig dinar, vaig estar una estona segut a la plaça major, que es troba a aquesta altitud:


I més o menys això. Però com a nota negativa, i molt negativa, li dono un 0 així de gran... espera, així de gran 0, a la renfe. El servei que hi ha entre Madrid i Salamanca és el TRD (Tren Regional Diesel) que és servit amb les unitats 594, que a més a més, són uns trens molt lletjos i que foten un soroll fortíssim:


Doncs bé, deixant de banda que aquests trens estan sortint una mica... dolents, i també que un d'aquests va sortir ardent a Chamartín la setmana passada. Doncs el meu tren d'anada va arribar a Salamanca amb 27 minuts de retard. Mentre esperava per agafar el de tornada, va arribar un de Madrid amb 1 hora i 1 minut de retard. El de tornada que vaig agafar va arribar a Madrid amb 41 minuts de retard. Aquest matí he anat a Chamartín per posar una reclamació, i em tornaran en un bitllet el 25% de l'import i a l'altre un 50%, però avui he passat de demanar els diners perquè les taquilles estaven petadíssimes de gent agafant bitllets per al pont, així que ja hi aniré un altre dia.

En fi, doncs que Salamanca està molt bé, i és una ciutat molt recomanable per anar-hi, però si pot ser, evitar anar-hi en el TRD.

4 comentaris :

nur ha dit...

Sí que és bonic Salamanca, sí. Jo hi vaig anar un calurós mes de juliol des de Madrid, però hi vaig anar en autobus (que s'agafava a una estació que es deia Delicias, ara no sé si encara existeix).

Ah, la meva anècdota de Salamanca és que quan vaig veure "el archivo" em vaig posar, és clar, a fer una foto i els conserges que hi havia a la porta van dir: "Mira, otra catalana". I mira que en fa anys d'això!

Em fas enveja havent anat a Chamartin: és una estació curiosa que fa temps que no visito. En canvi la d'Atocha... aviat, aviat :)

Jo Mateixa ha dit...

Vols dir que el de la peli es el Bush??, ai no se, si que em vaig adormir aviat amb la peli aquesta :-S

Està clar nano, el trasvassament s'ha de fer del Tormes, que va ben ple, jejejejejejeje.

Ets la llet, mira que pillar-te un tren aixi, pim, pam, nomes per anar a passar el dia (quina distancia hi ha en quilometres de Madrid a Salamanca??), curiositat eh.

Bon pont!!!!!!

PD: Que pilles un tren i vas a algun lloc aquest pont?? :-)

Laprí | David ha dit...

Doncs l'arxiu no el vaig trobar nur, però segurament vaig passar a prop. Ara per anar a Salamanca en autobús s'ha de sortir de Méndez Álvaro, però Delicias no em sona, en tot cas Conde de Casal que és d'on sortien abans els Auto-Res.

Crec que a la peli representen Bush de veritat, jo mateixa, em sembla, no estic ara segur. La distància entre Madrid i Salamanca són una mica més de 200 km... això no és res, si he fet viatges llampec a Barcelona, que està tres vegades més lluny, jeje. I doncs el pont, no agafo cap tren, agafo el cotxe, però el tren no. Passa tu també un bon pont :)

Dani ha dit...

Sí que és lleig, el tren, sí!