dijous, 15 de maig de 2008

Sexe: home, dona, indefinit

Ahir vaig estar a Barcelona. El dia va estar bé, m'ho vaig passar bé, com sempre que hi vaig. I el temps sempre em passa tan ràpid. Igual de ràpid que l'AVE, que en un buf, ja havia arribat. És increïble, en un moment sóc aquí a casa, a Alcorcón, i en unes 3 hores, podria estar a l'estació de Sants, bé, una mica més, tenint en conte que des d'Alcorcón el viatge s'allarga uns 20 minuts més.

Doncs el primer que vaig fer va ser anar a una oficina del Departament d'acció social i ciutadania de la Generalitat. En concret, al punt d'atenció ciutadana del carrer Tarragona, que és molt a prop de Sants. Tot això per poder fer-me un usuari i contrasenya per al portal cat365, que per als no residents a Catalunya, doncs s'ha de fer o per fax, cosa que vaig fer fa un temps però el fax no funcionava, o de forma presencial. I doncs aprofitant que hi vaig anar, doncs m'hi vaig presentar.

Bé, la dona que em va atendre, quina gran persona, i les seves companyes d'oficina igual. Resulta que no és una cosa que facin sovint, i és clar, al principi no sabia ben bé en quin lloc de la pàgina que facin servir allà als seus ordinadors havia d'entrar. Després, lo típic en el meu cas, com que sóc de Madrid, i doncs des del primer moment em vaig adreçar en català, doncs em van dir que el parlava molt bé i tot això. Jo quan em diu algú això, no dic mai que tenen raó, perquè jo personalment crec que no el parlo del tot bé. Es pot dir que tinc una mica de complexe, m'explico. Com que la meva llengua materna és el castellà, doncs jo no tinc cap dubte, el parlo perfectament, i tot això, és clar, però com que el català no el faig servir gaire, almenys de forma parlada, i tot això, doncs crec que quan parlo em tallo bastant, se'm trava la llengua, i això. I després em passa, que per això dic que tinc complexe, que potser, vaig a El Corte Inglés, per dir un lloc, i penso "va, pregunta als venedors en català" però després, quan em poso a pensar en què li vull preguntar, sempre penso "però això es dirà així? Segur que dic alguna paraula malament i la cago, no, millor parla en castellà que així segur que no m'equivoco". És a dir, no dubto que parli bé el català, perquè sinó la gent no m'ho diria, però jo crec que encara he de millorar bastant.

En fi, després d'aquest comentari, continuo amb el tema del punt d'atenció ciutadana. Bé, doncs la dona em va preguntar algunes dades, com el meu domicili, telèfon i tot això. Però al formulari que ella havia d'emplenar a l'ordinador, hi havia una cosa que no m'havia de preguntar, perquè a la vista estava, però li va cridar l'atenció les opcions que donava la casella. Resulta que al sexe, la pàgina li donava per triar si era home, dona o indefinit. Ho va dir perquè li va resultar curiós, bé, a mi també m'ho va resultar. Degut a això, jo em pregunto, no ens estarem passant amb això del respecte a segons quines minories? Perquè, és clar que hi ha gent que neix d'un sexe però se sent de l'altre, però precisament per això, si un home se sent dona, el que voldrà és que es posi al formulari que és dona, i no home o indefinit. Però és que, igualment, em sembla una bestiesa total. No hi ha sexe indefinit, tots som o una cosa o l'altre. El que es vol operar, perquè li treguin la condició d'home, per ser dona, seguirà sent home mentre oficialment no li canviïn el nom, és a dir, que al DNI d'aquestes persones, mai no apareixerà indefinit, sinó primer home, i quan, l'administració, jutge, o qui sigui així ho determini, al DNI posarà que és dona, ja està. I igualment, la persona en qüestió no voldrà aparèixer enlloc com a sexe indefinit.

Total, que no veig bé aquestes coses, però ells sabran... amb ells em refereixo a qui ha dit que això sigui així. Bé, doncs seguint amb el tema del punt d'atenció ciutadana, un cop emplenat el formulari, doncs va enviar les dades. A la pantalla em sembla que deia "creant un nou ciutadà" o això deia ella, no sé si posaria això o no. Però el ciutadà no es va crear, així que vam tornar a refer-ho tot, i de nou el ciutadà no es va crear. Va fer una trucada a algun lloc, on tenien una altra trucada d'un altre lloc on també els passava el mateix, així que sembla que el problema era intern de la xarxa de la generalitat per fer aquest tràmit.

Així que, vaig marxar sense poder fer-me l'usuari i contrasenya per al portal, però almenys vaig passar una estona bastant agradable amb les treballadores de l'oficina. La dona que m'ho va fer tot, em va prendre les dades per veure si m'ho podia fer en algun altre moment, i en quant ho pogués fer em trucaria. Pel moment no m'ha trucat, així que imagino que el servei encara no funcionarà.

I res, això pel moment. Que vagi bé.

6 comentaris :

DooMMasteR ha dit...

Doncs jo et dic el mateix que t'ha dit la dona: Ho parles molt bé! :-)

sergi m. ha dit...

Ara que marxa el Rijkaard podríes venir tu, ets un tio igual de tranquil, si jo me'n vaig a Madrid a fer una gestió com aquesta i no la puc fer m'hi cago en tot!
Dew bon jan!

Marcus ha dit...

No és per criticar ni res per l'estil. Segur que les dones de l'oficina et van atendre bé. Però ningú no troba irònic que un portal per fer tràmits per internet hagis de personar-te a la oficina en qüestió?

Marcus ha dit...

Per cert, parles el català molt millor que certa gent que porta tota la vida vivint aquí. Almenys això es pot deduir a partir dels teus videos :)

nur ha dit...

Ai, David, com t'he de dir que si necessites alguna cosa m'ho diguis? No sé si ho podria haver resolt (crec que sí), però, sí més no, ho hauríem intentat :)

Ai, el CAT365, no em facis renegar! :(

Jo Mateixa ha dit...

Puc donar fe que el parles molt be el català, que encara recordo la nostra conversa telefònica ja fa uns mesos :-)