dimecres, 3 de setembre de 2008

Enteniments

Jo, en la meva típica mania de ficar-me on no em criden, he tornat a fer de les meves. Si ja fa 9 anys vaig trucar a la porta de Catalunya i els catalans, per aprendre la seva llengua, i no només això, sinó també per demanar-los un raconet per instalar-m'hi... que per comentar novetats, només diré que estic pendent de la prova de factor de adif, perquè si per un casual aprovés, que mira, no seria estrany, imagino que algú les haurà d'aprovar, per què no jo? doncs que si per un casual aprovés, com que només vaig demanar dels 4 llocs on hi havia places, Barcelona, doncs això, així que a veure si no triguen a dir quan es fa la prova.

Al que anava, que com que sóc "ficomentot"... que no crec que existeixi aquesta paraula, però és una proposta personal del terme castellà "metomentodo"... doncs que, després d'anar pel País Basc i per França a principis d'agost, i com que no m'agrada no entendre'm amb la gent, he decidit aprendre... basc no, que ho sento, és molt difícil... llavors, si no és basc, doncs serà, francès, exacte.

No sé si li passa a algú més, però odio no entendre'm amb la gent. I vaig tenir sort, perquè el dia que vaig anar a Saint-Jean-de-Luz en tren des d'Hendaye, la senyora de la taquilla parlava castellà... cosa que sembla normal tenint en compte que és una estació internacional i que la frontera està a escasos 500 metres, que més d'un dia tornava caminant a la pensió des de França... ara, a l'estació d'Irún parlaran francès? Espero que sí, perquè sinó quin gran error. I també sort quan un dia per dinar vaig anar a un restaurant on parlaven castellà. Però no es tracta de buscar llocs on et parlin en la teva llengua, perquè, a més a més, casos com aquests n'hi haurà molt pocs.

I si ben és cert que amb l'anglès es pot anar a molts llocs, no el vull parlar a França quan hi vagi. A veure, a poc a poc els meus desitjos viatgers es van ampliant, i si bé no tinc la necessitat d'anar molt lluny, a França, que està aquí mateix, doncs sí m'agradaria conèixer-la més a fons. Ara se m'ha ficat d'anar algun dia a Bordeaux, per anar-hi, i per tastar el TGV també, que hi ha ganes. Per més endavant, i per quan tingui més diners, ja vindrà París, que tinc moltes ganes d'anar-hi també, però no en avió, no, en trenhotel. És que molts dies passo per l'estació de Chamartín, i veig com a les 19:00 surt cap allà aquest tren, i deu ser maco fer el viatge en tren.

Així que, doncs això, que he decidit aprendre francès. A l'escola només vaig donar 2 cursos i ja no me'n recordo de res, així que hauré de començar des del principi. I és que, a sobre de tot, vull tornar a fer el que vaig fer amb el català, aprendre'l per mi mateix, sense necessitat d'anar a acadèmies aspira-diners ni res. Crec que posant-hi ganes, i avui dia, amb internet, no és pas tan difícil. De totes maneres em donaré un temps. Crec recordar que, des que vaig decidir aprendre català, fins que vaig avançar seriosament, va passar cosa d'un any, i això en una època en que no tenia ni internet ni res.

I és que a mi m'encanten els idiomes, i des de sempre he volgut parlar el màxim d'ells possible. Si finalment aconsegueixo parlar francès bé, i augmentar el meu vocabulari d'anglès, que és on més fallo en aquesta altra llengua, tindré 4 idiomes dins el meu cap. Només el futur dirà si arribarà una 5ª llengua, però ara és massa d'hora per endevinar això.

Una abraçada i au revoir.

P.d.: Potser algú, quan ha llegit això de que França està aquí mateix, haurà pensat "I Portugal no està també aquí mateix?" Doncs per mi sí, més quan Alcorcón està situada en la carretera que porta fins allà. També estic pensant d'acostar-me un dia a alguna població fronterera, i també a Lisboa, que és que està més a prop de Barcelona i tot (613 km front a 638 km des d'Alcorcón), però no tinc intenció d'aprendre portuguès tan a fons, però sí entendre i fer-me entendre una mica, i com és clar, viatjar en trens de la CP, xDD.

4 comentaris :

Jo Mateixa ha dit...

Doncs em sembla genial que vulguis apendre frances, si ja tens nocions d'anglès i pots mantenir una conversa està prou be. Però escolta, com a repte personal no et molaria apendre el basc???

Uauuuu, a mi m'encantaria, igual que el gallec, son idiomes que m'atrauen, ja se que no tenen cap més sortida que el fet de que es parlin al Pais Basc i a França i a Galicia, però coi, son idiomes interessants, bueno no se, almenys per mi, jejejejejeje.

Petonets mon cherry :-P jajajajajajaja

DooMMasteR ha dit...

Està molt bé que tinguis ganes d'aprendre nous idiomes, està clar que tu no ets espanyol, ets català ;-)

Una alegria veure que encara que tinguis cotxe et segueixen agradant els trens!

Gatot ha dit...

hi ha un amic meu de fa molts anys -avui ha estat a casa- que quan anàvem junts a escola sempre tenia dificultats amb els idiomes i em demanava conssell i apunts...

van passar els anys (no t'explicaré tota la seva història...) però avui parla i escriu correctament: català, castellà, anglès, francès, italià i... japonès!!!

crec que és una virtut la curiositat i les ganes d'aprendre, siguin idiomes o altres coses

que tinguis molta sort i molta paciència!

nur ha dit...

doncs jo crec que això d'aprendre idiomes amb facilitat és una cosa innata: hi ha gent que tenim un do especial per aprendre'n.

Per a mi, aprendre idiomes sempre ha estat com un joc i no pas un esforç com estudiar història o matemàtiques.

Enchantée de votre nouveau chance, mon petit Lapri :P