dissabte, 4 d’octubre de 2008

Inauguracions i retirades

Avui han inaugurat un nou tram de la línia 3 del metro, que uneix les estacions de Canyelles amb la de Trinitat Nova, amb una nova estació, Roquetes. Aquesta nova estació és, pel moment, la més profunda de la xarxa, amb les andanes a 60 metres sota el terra. Per accedir-hi s'han posat 4 ascensors d'alta capacitat, per així possibilitar que la gent no hagi d'esperar gaire per poder baixar fins a les andanes. Això és una gran notícia per al barri de Roquetes, que fins ara ho tenien bastant complicat per poder accedir al transport públic, ja que l'orografia del barri és, doncs la típica d'aquestes zones de Barcelona, carrers estrets i amb pendents molt elevades.

Bé, fins aquí la pura informació. Ara la crítica. Me la bufa que l'estació estigui molt fonda i tot això. Com es pot trigar més de 5 anys a fer uns, escassos quilòmetres i una estació? Per l'amor de Déu, ni que el terreny és dur, ni que l'orografia és brutal, que estem parlant de 5 anys, una eternitat. I com que estic fart de les comparacions entre Madrid i Barcelona, no en faré cap sobre aquest assumpte, però els polítics catalans ja podrien imitar, només en això, als d'aquí, de veritat. Però què es pot esperar, quan la línia 9 ja porta retard en trams que ja haurien d'estar oberts i funcionant. Els trens 9000 que circulen per la L2 eren els que havien d'estar circulant ara per la L9, però com que els trens van arribar quan suposadament hauria d'estar oberta part de la línia, doncs en algun lloc els havien de posar.

I una altra de bona que també he vist avui al Telenotícies, en aquest cas, no podia ser d'un altre, de renfe. Durant aquesta setmana trauran tots els trens Civia de les línies C2 i C10, perquè com que tenen l'esglaó a mig metre de l'andana de Passeig de Gràcia, doncs pujar fins el tren es convertia en alguns casos en un esport de risc. Només s'havia de veure els guiris intentant pujar les maletes als trens, o als i les senyores grans intentant pujar, que ni tan sols podien pujar al cotxe amb el pis baix, tot i tenir l'estrep més baix.

Doncs la solució de tot això, ha sigut, treure els trens. Apa, això sí, amb la promesa que faran obres a l'estació de Passeig de Gràcia per elevar les andanes. El problema, senyors de renfe i adif, és que aquestes obres les haurien d'haver fet ABANS de posar els trens, i no, més d'un any després que van començar a funcionar aquests trens per aquesta estació. O sigui, que vostès són gilipolles i uns incompetents. I ho sento, però aquí sí he de fer la comparació amb Madrid, però per criticar a la gentussa que treballa en aquestes empreses estatals propietat de tots que es diuen renfe i adif. A la línia C3 de Madrid, entre Atocha i Aranjuez, abans de posar els Civia, van apujar totes les andanes de les estacions que no estaven preparades, a lo sumo només era una l'estació no preparada, Getafe Industrial. Aquesta estació es troba enmig del no res, dóna servei a algun polígon industrial, que no queda gaire a prop, i ja està. Per mostrar l'exemple aquesta foto:

Doncs en aquesta estació, que no suportarà ni l'1 % de viatgers de Passeig de Gràcia, ni el trànsit de trens d'aquesta cèntrica estació barcelonina, es va apujar, amb un sistema una mica cutre, tot s'ha de dir, però s'hi va apujar, al cap i a la fi, el nivell de l'andana. Com pot ser, que la mateixa empresa que decideix apujar les andanes d'una estació enmig del no res abans de posar en funcionament uns trens, no fa exactament el mateix en una altra estació, moltíssim més important, del centre de la segona ciutat més gran de l'estat, abans de posar en servei els mateixos trens?

Respostes, perquè són uns fills de puta? Doncs segurament, no hi trobo cap més explicació. No em poden posar com excusa que en ser una estació per on passa molta gent i on hi ha locals comercials al costat, és molt difícil de fer. Mentida, l'andana és ben llarga, i que jo sàpiga l'estació tanca totes les nits. Es pot fer l'obra en unes setmanes si es fa l'obra a la nit, primer una part de l'andana, i que els trens s'aturin en la part que no està d'obra, i posteriorment, que s'aturin a la part de l'obra ja acabada, i que l'obra es continuï en la zona que encara no s'havia fet. I sobre els locals comercials, per una cosa existeixen les escales, o una petita pendent en el tros de les portes. O sigui, que no em posin tontes excuses, que no valen, perquè una empresa, com adif, que licita obres monstruoses com viaductes gegants, o túnels llarguíssims per fer passar trens AVE, no em pot dir ara que no pot fer una obra tan petita i barata com aquesta.

Bé, ara ho faran, però tard i malament, com sempre. Ara s'haurà de veure quant de temps triguen a fer una obra d'aquest tipus, senzilla a més no poder.

En fi, que vaja panda de gent que hi ha a Catalunya gestionant els transports públics, amb gent així no m'estranya que estigui tot tan endarrerit, i fet tot tan merda. Què hi farem! El problema és que, això, continuarà...

4 comentaris :

Cristina ha dit...

Jo treballo a Sant Celoni i el dia que pujo a Passeig de Gràcia amb rodalies flipo amb el desnivell que s´ha de vèncer. No em preocupa a mi personalment però quan veig gent gran que no pot pujar em sembla al.lucinant que algú no hagi previst aquest problema. Veig que ara els retiren i és que a més tampoc em semblen uns trens molt pràctics. Els que ja teníem feien bon servei. Per què canviar? En la resta del que expliques tens tota la raó del món. S´han adormit una mica en el tema del metro. Bon cap de setmana!

Jo Mateixa ha dit...

Buaaaa, saps per que es triguen 5 anys???, doncs t'ho explico rapidament..., hi han hagut masses eleccions durant aquests últims cincs anys, i quant hi han eleccions (siguin generals, siguin nomes a nivell de catalunya) tot el que sigui infraestructura es para.

No fos cas que qui guanya les eleccions no vulgui malgastar els diners de l'administració pública en millores per la societat.

No t'enganyo David, es aixi, nosaltres hem tingut aturades de feina quant hi han hagut eleccions, es trist, però es així :-(

Petonets macu!!!!

Laprí | David ha dit...

Tot plegat és una merda, què hi farem!! Política, política, sempre fotent.

Víctor Xaubet ha dit...

Tens tota la raó. I crec que sempre hem de comparar-nos amb Madrid, perquè allà és on es cou tot el pa i on els tenen mimats. I a nosaltres no ens donen ni les engrunes. Renfometoadif (com deia un) són uns pocavergonyes, per usar paraules planeres.