dissabte, 2 de maig de 2009

Quién la tiene más grande

Com vaig comentar a l'anterior entrada, el dia de la visita a Barcelona, el cosí del meu amic, em va preguntar quin metro pensava jo que era el millor a dia d'avui, si el de Madrid o el de Barcelona. Doncs bé, estic fins a les pilotes d'anar comparant sempre les dues ciutats en tot, però ja que em va preguntar, doncs li vaig dir clarament, que el de Barcelona. I per què? De la manera més objectiva que vaig creure oportú, li vaig dir quines eren les raons que em portaven a pensar això.

Li vaig dir que el de Barcelona, no es queda aturat en una estació durant qui sap quant de temps, a qualsevol hora del dia, sigui hora punta o no, sense cap raó aparent, com sí fa el de Madrid, en especial les línies 10 i 6. O sigui, no vull perdre cada dia un munt de temps perquè el sistema de senyalització del metro de Madrid és una patata que no el saben utilitzar.

Els trens, per ambdues bandes, són bastant nous, però clarament, els de Barcelona són millors, en un aspecte principalment, i és que no donen claustrofòbia, com sí fan els trens 3000 de Madrid, que no sé de quina ment humana va sortir crear un tren tan absolutament estret, amb tant afegit de plàstic i barres horitzontals pel mig que l'únic que fa és treure espai a la gent; ni tampoc els trens de Barcelona s'espatllen tant ni tenen l'historial d'accidents que ja han tingut, tenen, i tindran, els trens 7000 (no sé si els 9000 també, ja que són pràcticament iguals) de Madrid. Pel moment no tinc constància de problemes greus als trens nous de Barcelona, i a més a més, no són pas estrets.

Una altra cosa, a l'any 1999, i possiblement l'any 2003, les ampliacions del metro de Madrid van ser molt bé planificades i necessàries. En canvi, les de l'any 2007 van ser, en la seva majoria, un autèntic nyap. No es poden fer unes línies totalment noves, que suposadament són ampliació d'altres existents, amb andanes curtes, i posar-hi només trens de 3 cotxes, que en hora punta van a vessar totalment. Si algun dia volen ampliar andanes, això suposaria tancar tota la línia per ampliar-les per no haver fet la feina en el seu dia. A part que, algunes de les ampliacions, són més que discutibles, com per exemple, què fa "La Moraleja" amb metro, quan la gent que hi viu, gent amb euros a la butxaca, no haurà ni olorat mai en la seva vida un metro. Les ampliacions de Barcelona... bé, les ampliacions de Barcelona són en la seva majoria inexistents, per ara, i a més a més, bastant accidentades (vegeu Carmel), però el que s'està fent, i planejant, almenys té més sentit que el que s'ha fet a Madrid, tot i que discrepo que la futura línia 9 hagi de fer una volta tan estúpida a El Prat de Llobregat, que seguirà sortint molt més a compte agafar el rodalies que no pas el metro per anar a l'aeroport. En fi, quan estigui fet tot podré opinar amb més exactitud.

Tampoc pot ser que encara hi hagi línies on només els trens tenen 3 cotxes, i estan al bord de la seva capacitat. Almenys el metro de Barcelona, en això, no varia. Totes les línies, menys la 11, que és especial, tenen trens de 5 cotxes.

Doncs bé, si amb això no n'hi havia prou, diumenge vam tenir una prova important (¿No querías sopa? Pues toma dos tazas). A l'estació de Sagrada Família, un tren de la línia 2 es va espatllar, o alguna cosa rara hi va passar. Total, que baixant a l'andana, ja hi havia informació en pantalla que la línia estava aturada, a l'andana hi havia personal de metro mirant el tren. Vam pujar a agafar la línia 5, i en arribar-hi, per megafonia ja estaven anunciant que la línia 2 estava tallada en un trajecte concret, que la resta de la línia funcionava, i també quins eren els trajectes alternatius en el tram tallat.

Mateix dia, però diferent ciutat. Madrid, estació d'Aeroport T4. Baixant al metro, pujava gent per la cinta que deia que el metro no funcionava. En baixar a l'entrada, no hi havia cap personal de metro, la gent continuava comprant bitllets de metro perquè ningú no els hi deia res, només un vigilant de seguretat, i perquè li va preguntar algun viatger, va dir que hi havia algun problema. En mirar a l'andana, el tren, de 4 cotxes, era ple a vessar, i la gent continuava entrant, perquè no sabien que estava espatllat. Finalment, i davant aquest problema, vam agafar l'únic autobús de línia que arriba a la terminal 4, que porta fins Av d'Amèrica. L'autobús, com és clar, pleníssim a vessar. Arribem a l'estació d'Av d'Amèrica. A les andanes de la línia 6, no s'anuncia quant queda per al proper tren. Al cap d'una estona s'anuncia que la línia pateix forts retards, però sense saber res més. Finalment arriba un tren. Vaig fins a Príncipe Pío, on agafo la línia 10. Triga 15 minuts a passar el tren. Finalment arribo a Alcorcón, on encara he d'agafar la línia 12 per arribar fins a la meva estació, per sort aquesta línia sí funciona amb normalitat. Abans d'acomiadar-me del cosí, em va dir que li començava a quedar una mica més clar quin metro era, a dia d'avui, millor.

En fi, que després a sobre algú em diu que sempre dic que les coses de Barcelona són millors que les de Madrid, però jo sempre dic que jo no sóc qui ho diu, que a mi sempre em pregunten, i doncs hi dic la meva. A part, que normalment és sempre a l'inrevès, sempre algú diu que tal o qual cosa de Madrid és únic i no hi ha res millor, i jo doncs, sentint-ho molt, i des de la més absoluta objectivitat, si he de dir que no, és que no. I a més a més, perquè no hi hagi cap dubte, si en conec més casos, poso com exemple altres ciutats que no siguin Barcelona, com València, per exemple. I si alguna cosa a Madrid és millor, doncs no tinc cap problema a reconèixer-ho, recoi, si són els altres els que els costa de reconèixer que fora de Madrid hi hagi alguna cosa millor.

Bé, doncs això. Un saludín a tots i totes.

1 comentaris :

DooMMasteR ha dit...

Ui, n'hi ha molts de l capital que tenen l'ego una mica pujat XD