dilluns, 8 de juny de 2009

Renfe una, i no 51

Els dies 9 i 10, els senyors de renfe, bé, els senyors dels sindicats de renfe, han convocat una cosa que en diuen vaga, a tot l'estat, per una raó. No és perquè els seus drets laborals vagin a mermar-se, ni que els rebaixin el seu ja de per sí elevat sou. Tampoc és perquè hi hagi acomiadaments. No, la raó de la vaga és "renfe una y no 51". Sí. Ara, els senyors dels sindicats fan una vaga perquè no volen que l'empresa es trenqui, amb el tema del futur traspàs de rodalies a la Generalitat de Catalunya. D'això jo en diria vaga il·legal, perquè no està en joc els drets laborals de cap treballador. En diria, pels tints que agafa, vaga política.

Aquests senyors, però, no saben que això es fa en compliment d'una llei orgànica, que es diu "Estatut de Catalunya". Tampoc deuen saber que renfe no és una empresa privada, sinó pública, i per tant, el seu amo, que som tots, i en representació nostra, hi ha els polítics, que encara que siguin uns inútils, són els inútils que nosaltres hem triat i ens els hem d'empassar. Però el que no ens hem d'empassar són a uns sindicats que el que no volen és perdre el seu percentatge de poder. Sí, aquest és el rerefons que hi ha darrere la vaga. La por dels sindicats ferroviaris a perdre part del seu poder. Per això convoquen vagues totalment injustes contra la població a qui han de servir.

Entre algunes de les perles que diuen, perquè més companys se sumin a la vaga, és que Catalunya "robarà" els trens a renfe, o que els treballadors pertanyaran a FGC i no tindran dret a canviar destí i marxar a un altre lloc, o, fins i tot, que els obligaran a aprendre català, quin drama tu. Com aquest comentari que m'he trobat a un fòrum ferroviari "Una cosa es, que se le exijan mejoras para ya! a corto plazo y otra que le digan, como no me gustas dame tus trenecitos, tus maquinistas, tus factores y tus interventores y pierdete que lo hago yo, que no olvidemos lo que dice la ley del sector, si lo hace otra empresa, debe sacarse la licencia de operador no robarlo todo" Ara resulta que els trens de renfe que circulen a Catalunya no els han pagat els catalans.

Em pregunto jo, ignorant de mena que sóc. On eren aquests sindicats quan Rodalies Barcelona era un despropòsit dia sí dia també? Quan els trens no funcionaven, la infraestructura es trencava, quan durant setmanes la línia C2 va estar tallada i la gent del Garraf, i de poblacions com Castelldefels o Gavà s'havien de llevar molt abans per anar a treballar perquè no hi havia tren, perquè per les obres de l'AVE es va fer un forat a Bellvitge. ON EREN LLAVORS AQUELLS SINDICATS? No hi ha resposta, no. Els importem una puta merda. Ells van a la seva. S'obliden que són treballadors d'un servei públic com és el transport ferroviari. Per què no es van queixar llavors a la ministra de torn "antes partía que doblá"? Per què no van fer front comú amb els ciutadans per exigir entre tots millores? Recordem, que si un tren s'espatlla, dintre hi ha gent, però també hi ha un maquinista, que també pateix les conseqüències del mal funcionament.

Jo ja no em crec res d'aquesta gent. Ni jo ni molts. I jo em puc dir afortunat, que no he patit res d'això que van patir milers de ciutadans, i que, encara que avui dia la cosa estigui millor, encara es pateix sovint. Precissament amb aquests actes, el que faran serà perdre un suport molt important que han de tenir les vagues, el suport popular. La gent es posarà en contra d'ells, l'únic que aconseguiran és que la gent, amb més ganes, demani que aviat es faci el traspàs, i que, si pot ser, es foti fora a renfe d'una vegada per totes.

En fi, que ja poden fer vagues i fotre'ns a la gent, que com es diu en castellà, "quien siembra vientos, recoge tempestades".