dimarts, 6 d’octubre de 2009

Fer-se al lloc

Osti tu, ja estem a dia 6, ja gairebé fa un mes que vaig arribar aquí. Però ja estic fet a aquí com si hi portés molt més temps. Per exemple, a la compra, ja vaig a uns llocs concrets, al Dia, perquè és el més proper, a l'esclat també hi vaig molt, que és a l'altra banda de la via del tren, però mira, així aprofito i veig si passa algun tren interessant. Que per cert, aquí a l'esclat hi ha una caixera que és molt eixerida i sempre que hi vaig està molt xerraire.

I què puc dir dels voltants, osti, que alguns dies he pujat una mica caminant pels afores, per on passa la via de la futura línia d'alta velocitat cap a França, i hi ha uns paisatges molt macos. També un dia vaig pujar al turó de l'home, i era increïble el silenci que hi havia, no s'escoltava res tu.

En quant a l'alimentació, doncs pel moment poca cosa, en el sentit de que, com que encara no tinc molta idea, doncs faig coses senzilles, i sinó doncs compro pots d'aquests de fabada asturiana i aquestes coses.

I la feina? Doncs com vaig dir anteriorment, els d'adif m'havien d'enviar una carta, que encara no m'han enviat, però els vaig trucar, perquè vaig entendre malament i pensava que el curs començava el dia 3, i em van dir el dia 13, i doncs em van dir ja de pas, que el curs es farà a l'estació de França, uohh (vaig pensar), a les 8 del matí, bastant d'hora, però bé, hauré de matinar, i ja de pas em faré usuari habitual del meravellós servei de la renfe.

I avui, doncs també començo el curs intermedi 1 de català, a Llinars del Vallès, de 19:30 a 21:00, a veure com va, no crec que hi tingui gaire problema. Ara, en l'ús del català, doncs encara em costa, no perquè em faci vergonya, sinó més que res perquè no hi estic acostumat, però a poc a poc ja em surt, quan vaig al súper, per exemple.

Així que, va bé. Ara només cal tenir feina, i ja doncs serà encara millor. Bé, almenys per nadal sembla que sí en tindré, que bé, serà un mes i mig, però ja serà, millor això que res.

Vinga, ens veiem per aquí.

4 comentaris :

Cristina ha dit...

Segur que tot anirà sortint bé. És només qüestió de temps. A mi ja saps on trobar-me. Veig que ja coneixes una mica el poble i els voltants.
Sort!

DooMMasteR ha dit...

Parla sense vergonya, parla amb llibertat! ;-)

Quant et vaig coneixer parlaves molt bé el català!

nur ha dit...

Jo sempre t'he sentit parlar molt bé en català, david, fins i tot pel Paseo de la Castellana! :)

No crec que en aquest sentit tinguis cap problema! La feina està més fotuda ara com ara, però segur que teniu sort! :)

Ferran ha dit...

Sou uns valents, el teu amic i tu: començar de zero en un lloc nou, on no coneixeu gaire gent; aprendre la llengua (bé, és evident que tu no hauràs de fer gaire feina; bona part ja la tens feta); ...

Enhorabona pel parell de *** que teniu; qui arrisca pel que vol, ho acaba trobant!