dissabte, 12 de desembre de 2009

Les males formes d'ADIF

Pa' mear y no echar gota, com diuen en castellà. La notícia del 20 minutos ho diu clar, però jo ho explico també, ja que m'afecta a mi de ple. Estava aquest dijous a la tarda, treballant a Sants, quan algú truca a una companya. En penjar ens diu a tots que ADIF ha anul·lat les proves d'aquest diumenge, que entrem a la pàgina web. I certament, hi entrem i ens trobem amb que ADIF ha anul·lat tot el procés, pel moment, temporalment, segons diuen ells. Però la llista d'admesos i exclosos definitius ha desaparegut, només hi ha la provisional. Jo envio un missatge a una companya, que no se n'havia assabentat, i tot seguit rebo, vora les 11 de la nit (d'això se'n podria dir "con nocturnidad y alebosía"), quan tornava a casa, un SMS d'ADIF així de curt "ADIF OEP-2008. ANULADA PRUEBA SELECTIVA DE 13 DICIEMBRE, MÁS INFORMACIÓN EN WWW.ADIF.ES" (que per cert, ningú no els hi ha ensenyat a aquesta gent que existeixen les minúscules?)

Doncs bé, avui he sabut, que s'ha anul·lat la prova perquè un sindicat, en concret CGT, ha impugnat l'oferta davant la justícia. Jo em pregunto, per què? Sabent que aquest sindicat és el que més arraconat està de tots els que hi ha, em puc imaginar per què. Té pinta de que, entre UGT i CCOO s'havien repartit ja les places que cadascú volia. No oblidem que en els processos de selecció d'aquestes "entitats empresarials" com son renfe i adif, doncs els tribunals tenen a algun que altre sindicalista sempre dintre, que, diguem-ho així, recomana qui hi ha d'entrar i qui no. A mi em sembla que els de la CGT també hi volien fotre cullerada, i com que no els deixaven, doncs apa, a impugnar.

En avisar amb poc més de 48 hores, molta gent ja tenia pagat tot, viatge, allotjament a Madrid. Jo, más chulo que un ocho, segons normativa, els bitllets, en anul·lar-los, s'ha de retenir un 15% per cent del preu. Els que jo m'havia comprat, me'ls he anul·lat aquesta tarda a l'estació, per mi mateix, i sense despeses d'anul·lació, home, només faltava.

Jo m'he emprenyat moltíssim. A veure, sé que, encara que m'ho estudiï tot i m'ho sàpiga tot al 100%, com pràcticament m'ho sé, perquè m'encanta això, i el temari està fet per a gent com jo, doncs això funciona com funciona.

I si no tens família ferroviària, doncs ja és pràcticament impossible que hi entris, perquè deu ser que aquesta feina és només per a gent del rh ferroviari, la resta no tenim aquest dret. Us ho juro, ara venent bitllets m'adono més que mai que m'encanta encara més del que ja m'agradava el món del ferrocarril. Cada dia entro a la intranet d'adif, des de la feina i des de casa, que he aconseguit un usuari i contrasenya, i em llegeixo totes les novetats que surten en relació a tot el tema d'estacions de viatgers. El puto temari me l'he llegit 40 vegades, me'l sé de pé a pà. Quan vaig en el tren, miro la catenària i penso "això és el fil conductor, que està subjectat pel braç d'atirantat, subjectat alhora pel suport d'atirantat, on hi ha el conductor d'atirantat, que és el que l'uneix amb la mènsula i el post" o també "ara entro a l'estació de Granollers-Centre, i una estació és el conjunt de vies i agulles, protegit per senyals", o sigui, que mentre viatjo en tren, repasso, i m'encanta saber tot això ara de memòria.

No sé quan seran definitivament les proves. Jo, continuaré repassant cada dia, el temari i l'anglès, per així, quan siguin les proves, ser el millor dels 3000 i pico que som. I sí, vull ser el millor, el que millor nota tingui. A veure si així els fills de puta aquests s'atreveixen a no donar-me a mi la plaça i donar-l'hi al nebot del cap del Puesto de Mando, per dir una ocupació.

Bé, almenys ara tinc 4 dies lliures, que, aprofitant que tinc carnet de ferroviari, doncs el penso aprofitar per recórrer Catalunya sencera, a preu 0 € en rodalies i mitjana distància. I ja per acabar, almenys hi seré aquest diumenge a Sant Celoni, i votaré a la consulta que s'hi farà, un sí més que no estava previst.

4 comentaris :

nur ha dit...

Ho trobo una manca de respecte cap als 3.000 afectats, però els processos selectius cada dia em semblen més irracionals (a banda de no provar res). I, David, si tu no tens RH ferroviari... no en té ningú!!!

Ànims i a viatjar, aprofita-te'n, home! :)

el gatot ha dit...

perplexitat

hi ha coses que no s'entenen, però per sort no tothom actua fent les coses "de qualsevol manera"...

en algun moment he de fer un post sobre la ONCE; he vist molts paral·lelismes entre el que tu expliques i el que jo sé d'aquella altra casa.

però estic segur que tu te'n sortiràs bé! una abraçada, company!

DooMMasteR ha dit...

Ànims! Estic segur que per molt enmerdat que estigui el procés, ho aconseguiràs!

Alepsi ha dit...

Quina cotxinada... però tenint en compte d'on ve....

Si els trens porten retard, imagina't les proves! Jajajajaja!

En fi, que segur que treus notassa i et fan jefe d'Adif en dos dies. I ara... aprofita per conèixer catalunya des del tren! ;)