dimarts, 1 de febrer de 2011

Banda sonora ferroviària

Avui en tornar de la feina, en el tren Media Distancia de les 15:56 en Clot - Aragó amb destinació Girona, quan pujo em trobo amb un so molt alt. Resulta que tenien posada música pels altaveus, i a un volum bastant elevat. M'ha sobtat perquè allò de posar música als trens es va acabar fa temps i a més a més era només a rodalies. Entre les cançons que han sonat, que eren d'estil variat, han posat el famós Nessun Dorma de Pavarotti.



A mi no em desagrada la música als trens, però potser a un volum menor no hauria molestat tant, perquè quan aquesta cançó que mostro aquí dalt ha arribat a la part àlgida, on Pavarotti ens mostrava la seva gran veu, doncs gairebé que els vidres del tren vibraven. Tot i així avui el trajecte ha sigut una mica estrany, perquè entre els canvis de velocitat constants sense raó, i que la megafonia ha anunciat l'estació de Sant Celoni quan acabava de passar de llarg Granollers (perquè no s'hi aturen), no sé si tot això era culpa del maquinista, l'interventor, el tècnic o què. Els escriuré als nous gestors dels trens de mitjana distància per fer-los saber el fet i a veure què em responen.

7 comentaris :

Cristina ha dit...

Jo agafo el mitja distància a Clot Aragó a les 19:56 i de moment no posen música però el tren va a una velocitat que fa riure. Super lent. No sé si segueixen amb la vaga encoberta però no és normal la velocitat que porta.

Laprí | David ha dit...

La velocitat que porta el MD és conseqüència de la pèssima gestió ferroviària que hi ha en aquesta línia. Entre les obres, i que només hi ha 2 vies, doncs quan el MD es troba amb el rodalies, doncs apa, a remolc fins a Sant Celoni. El que han de fer és posar 4 vies fins a Granollers, així s'acabaria la lentitud, però clar, això de fer 4 vies només ho fan en determinats llocs, i Catalunya no n'és un.

Ferran ha dit...

M'agrada molt la música clàssica, molt, però no m'agrada que me'n facin escoltar enlloc. Vull dir, una cosa és triar jo què i quan, i l'altra que en un tren, un avió o una consulta del metge me la posin sense haver-ho demanat. Visca la música quan un vol! :)

nur ha dit...

Completament d'acord amb el Ferran: tan malament em sembla la gent que va amb la seva música al mòbil obligant-nos a escoltar generalment músiques rap o maquineres com que el conductor d'un tren decideixi entretenir-nos amb òpera "a tota llet".

A mi em fa la sensació que no són conscients del volum a què s'escolta la música dins del tren, però, vaja, potser m'equivoco, no?

Per sort, tinc un preciós Ipod que m'aïlla de sorolls externs. I si no m'aïlla prou, n'apujo el volum!

nur ha dit...

Completament d'acord amb el Ferran: tan malament em sembla la gent que va amb la seva música al mòbil obligant-nos a escoltar generalment músiques rap o maquineres com que el conductor d'un tren decideixi entretenir-nos amb òpera "a tota llet".

A mi em fa la sensació que no són conscients del volum a què s'escolta la música dins del tren, però, vaja, potser m'equivoco, no?

Per sort, tinc un preciós Ipod que m'aïlla de sorolls externs. I si no m'aïlla prou, n'apujo el volum!

Laprí | David ha dit...

No sé a què vindria la música aquell dia, però el volum era ensordidor de vegades, això, sigui la música que sigui, ja és molest.

menxu ha dit...

Prefereixo això per sobre del "reguetonggg" en altaveu de mòbils!!! ó_ò